Polityka Danych Osobowych

Zapoznaj się z naszą polityką danych osobowych


POLITYKA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH


w oparciu o Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”)

Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych w Kancelarii Adwokackiej adw. Grzegorza Grzegórskiego ul. Gen. Fieldorfa "Nila" 8 lok. 7, 24-100 Puławy


§ 1


Administrator danych osobowych

Administratorem danych osobowych jest adwokat Grzegorz Grzegórski (NIP 7162264572)  – dalej Kancelaria

Kontakt z Kancelarią jest możliwy za pośrednictwem:
listownie na adres: ul. Gen. Fieldorfa "Nila" 8 lok. 7 , 24-100 Puławy
przez e-mail: grzegorz.grzegorski@adwokatura.pl
telefonicznie: +48 501 931233


§ 2


Inspektor ochrony danych

Kancelaria wyznaczyła inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem możesz się kontaktować w następujący sposób:
listownie na adres: ul. Gen. Fieldorfa "Nila" 8 lok. 7 , 24-100 Puławy
przez e-mail: grzegorz.grzegorski@adwokatura.pl
telefonicznie: +48 501 931233

§ 3


Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania

Kategorie osób, których dane przetwarzane są w związku ze świadczeniem pomocy prawnej:
1. Klienci (osoby fizyczne):
1. Cele przetwarzania: świadczenie pomocy prawnej, w tym występowanie w imieniu klienta przed urzędami i sądami oraz osobami fizycznymi, prawnymi, a także innymi instytucjami, udzielanie porad prawnych, opracowywanie projektów aktów prawnych i pism; wykonywanie umowy z klientem; podejmowanie działań związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu; spełnianie wymogów wynikających z przepisów podatkowych i o rachunkowości, w tym prowadzenie dokumentacji podatkowej oraz przechowywanie dowodów księgowych; cele archiwizacyjne;
2. Kategorie danych: imię i nazwisko, adres korespondencyjny, dane kontaktowe, informacje przekazane radcy prawnemu lub adwokatowi konieczne do świadczenia pomocy prawnej (różne rodzaje informacji w zależności od charakteru udzielanej pomocy prawnej);

2. Osoby reprezentujące klientów będących osobami prawnymi lub tzw. ułomnymi osobami prawnymi, w tym osoby kontaktowe
1. Cele przetwarzania: kontaktowanie się z osobami reprezentującymi klienta w związku ze świadczeniem pomocy prawnej klientowi oraz z wykonywaniem umowy z klientem; cele archiwizacyjne;
2. Kategorie danych: imię i nazwisko, stanowisko, służbowe dane kontaktowe;

3. Inne osoby fizyczne, których dane są przetwarzanie w związku z prowadzeniem spraw klientów (w przypadku postępowania sądowego lub administracyjnego np. inne strony postępowania, świadkowie, pełnomocnicy, biegli itp.)
1. Cele przetwarzania: świadczenie pomocy prawnej klientowi; cele archiwizacyjne;
2. Kategorie danych: imię i nazwisko, dane kontaktowe, rola w postępowaniu sądowym lub administracyjnym, stanowisko, zawód.

Kategorie osób, których dane przetwarzane są w związku z funkcjonowaniem kancelarii lub spółki:
1. Pracownicy
1. Cele przetwarzania: zawarcie i wykonywanie umowy o pracę; spełnianie wymogów wynikających z przepisów prawa pracy oraz m.in. przepisów o ubezpieczeniu społecznym, ubezpieczeniu zdrowotnym, podatkach, wypadkach przy pracy, zakładowym funduszu świadczeń socjalnych, rachunkowości; organizacja pracy, zarządzanie personelem; prowadzenie szczegółowego wykazu zadań wykonanych przez pracownika na potrzeby rozliczenia z klientem;
2. Kategorie danych: imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer PESEL, informacje dotyczące doświadczenia zawodowego i wykształcenia; szczegółowy wykaz wykonanych zadań;

2. Stali współpracownicy (na podstawie umowy cywilnoprawnej):
1. Cele przetwarzania: zawarcie i wykonywanie umowy; spełnianie wymogów wynikających z przepisów podatkowych i rachunkowych; organizacja pracy, zarządzanie personelem; prowadzenie szczegółowego wykazu zadań wykonanych przez pracownika na potrzeby rozliczenia z klientem;
2. Kategorie danych: imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer PESEL, informacje dotyczące doświadczenia zawodowego i wykształcenia; szczegółowy wykaz wykonanych zadań;

3. Osoby współpracujące sporadycznie (np. notariusze, inni radcy prawni, inni adwokaci)
1. Cele przetwarzania: utrzymywanie bieżących relacji zawodowych; współpraca zawodowa, przyjmowanie i składanie ofert;
2. Kategorie danych: imię i nazwisko, stanowisko, tytuł zawodowy, specjalizacja zawodowa, służbowe dane kontaktowe;

4. Dostawcy towarów i usług (osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą):
1. Cele przetwarzania: zawieranie i wykonywanie umów (np. sprzedaży,świadczenia usług); spełnianie wymogów wynikających z przepisów podatkowych i o rachunkowości, w tym prowadzenie dokumentacji podatkowej oraz przechowywanie dowodów księgowych; cele archiwizacyjne;
2. Kategorie danych: imię i nazwisko, rodzaj prowadzonej działalności, służbowe dane kontaktowe, NIP.

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:
1. W przypadku osób, których dane przetwarzane są w związku ze świadczeniem pomocy prawnej:
1. Przepisy prawa i normujące postępowanie, w ramach którego prowadzona ma być sprawa zlecona Kancelarii oraz wynikający z tego obowiązek przetwarzania danych osobowych w danym zakresie (w szczególności regulacje tj. Ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1369 ze zm.), Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2017.1257 t.j. z dnia 2017.06.27), Ustawa z dnia 17 listopada 1964 roku, Kodeks postępowania cywilnego (Dz.U.2018.155 t.j. z dnia 2018.01.19), Ustawa z dnia 06 czerwca 1997 r. Kodeks postępowania karnego (Dz.U.2017.1904 t.j. z dnia 2017.10.12), Ustawa z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz.U.2017.1577 t.j. z dnia 2017.08.24), Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 108 ze zm.) oraz inne).
2. wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
3. wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze; (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO);
4. zgoda Klienta; (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO);
5. prawnie uzasadniony interes Kancelarii.

2. W przypadku osób, których dane przetwarzane są w związku z funkcjonowaniem kancelarii lub spółki:
1. Przepisy prawa i normujące stosunek prawny, na podstawie którego dany dany podmiot współpracuje z Kancelarią, w szczególności przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze – art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zw. z art. 221 Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 108 ze zm.) oraz inne.
2. wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO);
3. zgoda Pracownika/współpracownika (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO);;
4. prawnie uzasadniony interes Kancelarii.

§4


Okres przechowywania danych osobowych

Kancelaria przechowuje dane osobowe:
1. W przypadku osób, których dane przetwarzane są w związku ze świadczeniem pomocy prawnej do zakończenia prowadzenia sprawy, a następnie do upływu przedawnienia roszczeń związanych z umową z klientem i przez czas archiwizacji przewidziany przepisami prawa.
2. W przypadku osób, których dane przetwarzane są w związku z funkcjonowaniem kancelarii lub spółki do czasu wygaśnięcia umowy łączącej strony/zakończenia zlecenia oraz przez czas archiwizacji przewidziany przepisami prawa.

§5


Odbiorcy danych

Dane osobowe oprócz przetwarzania przez Kancelarię (w tym uprawnionych do tego pracowników oraz podmioty współpracujące) mogą być powierzane innym podmiotom/dostawcom, którym zlecone zostaną usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych np. dostawcom usług IT, dostawca usługi poczty elektronicznej, zewnętrzne biuro rachunkowe. Takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z Kancelarią i tylko zgodnie z jej poleceniami.
Odbiorcami danych mogą być również podmioty, którym dane zostają przekazane w związku z wykonaniem zleconej sprawy/obsługi i w zakresie do tego koniecznym.

§ 6


Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych i podejmowaniem zautomatyzowanych decyzji

Osobie, której dane są przetwarzana przysługują następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
1. prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych;
2. prawo dostępu do danych osobowych;
3. prawo żądania sprostowania danych osobowych;
4. prawo żądania usunięcia danych osobowych;
5. prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
6. prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych ze względu na szczególną sytuację – w przypadkach kiedy przetwarzane są dane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Kancelarii;
7. prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. prawo otrzymania od Kancelarii danych osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie informatycznym nadającym się do odczytu maszynowego. Osoba może przesłać te dane innemu administratorowi danych lub zażądać, aby Kancelaria przesłała dane do innego administratora. Jednakże Kancelaria zrobi to tylko wówczas, jeśli takie przesłanie jest technicznie możliwe. Prawo do przenoszenia danych osobowych przysługuje tylko co do tych danych, które Kancelaria przetwarza na podstawie umowy z Osobą lub na podstawie zgody,
Aby skorzystać z powyższych praw należy skontaktować się z Kancelarią lub z inspektorem ochrony danych
(dane kontaktowe w § 1 i 2 powyżej).

§ 7


Prawo wycofania zgody

W zakresie, w jakim dane są przetwarzane na podstawie zgody masz prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody Osoby przed jej wycofaniem. Zgodę Osoba może wycofać poprzez wysłanie oświadczenia o wycofaniu zgody na adres korespondencyjny Kancelarii, adres e-mailowy.

§ 8


Prawo wniesienia skargi do organu

Osobie, której dane są przetwarzane przysługuje także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

§ 9


Zgoda osoby

Zlecając Kancelarii prowadzenie sprawy/obsługę prawną, wyraża Pan/i na podstawie art. art. 6 ust. 1 lit. a – Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady – w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych zgodę na przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych przez administratora określonego w § 1, w celu realizacji Pana/Pani zlecenia.
Jednocześnie dokonując zlecenia potwierdza Pan/i, że ma świadomość, że powierzone dane zostaną uzupełnione o dane takie jak np. informacje o postępowaniach toczących się przed sądami powszechnymi i inne, ponieważ przetwarzanie tych danych jest niezbędne do realizacji Pana/Pani zlecenia i wyraża Pan/i na to zgodę.
Potwierdza Pan/i, że jest świadomy praw wynikających z postanowień rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) umieszczonych w klauzuli informacyjnej.

O nas

Adwokat Grzegorz Grzegórski prowadzi kompleksową obsługę wszelkich podmiotów prawnych oraz osób fizycznych. Pracownicy Kancelarii posiadają wiedzę z licznych dziedzin prawa, co umożliwia zarówno stałą obsługę, jak i współpracę przy realizacji konkretnych przedsięwzięć prawnych.

Zapraszamy do kontaktu

Gen. Fieldorfa "Nila" 8 lok. 7 - 24-100 Puławy
Telefon:  +48 501 931 233
Telefon:  81 888-97-70
Email:    grzegorz.grzegorski@adwokatura.pl

Search